جاذبه های گردشگری

به صفحه معرفی برترین جاذبه های گردشگری ایران و جهان خوش آمدید

جاذبه های گردشگری

به صفحه معرفی برترین جاذبه های گردشگری ایران و جهان خوش آمدید

اگر می خواهید با برترین اماکن دیدنی جهان آشنا شوید با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های دیدنی سرزمین پهناورمان ایران و کشورهای معروف جهان آشنا سازیم.

  • ۰
  • ۰

تخت جمشید به عنوان یکی از آثار باستانی کهن ایران به شمار می رود. عظمت و شکوه این بنا باعث شده است تا سالانه گردشگران داخلی و خارجی بیشماری برای بازدید از این مکان به شیراز سفر کنند. برای داشتن تجربه بازدیدی خاطره انگیز از تخت جمشید، باید برنامه ریزی دقیقی برای انتخاب زمان رزرو تور شیراز داشت، چرا که بنای تخت جمشید در مکانی واقع شده است که آب و هوا، نقش مهمی در کیفیت بازدید از آن را خواهد داشت.  در همین راستا، موضوعی که در این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد بهترین زمان بازدید از تخت جمشید می باشد، لذا دعوت می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین زمان بازدید از تخت جمشید

نگاهی کوتاه به تاریخچه تخت جمشید

تخت جمشید یکی از آثار تاریخی به جای مانده از دوران هخامنشیان (مربوط به 2500 سال گذشته) واقع در شهر شیراز می باشد. بنای با شکوه این مکان باعث شده است تا سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این محوطه تاریخی به شیراز سفر کنند. البته، آنچه که سبب جلب توجه گردشگران به این بنا شده است، تنها عظمت و قدمت تاریخی آن نیست، بلکه پیچیدگی فرهنگ و قوانین اجتماعی ثبت شده بر روی کتیبه ها می باشد که نگاه افراد بیشماری را به سمت این مکان جلب کرده است. دستور ساخت تخت جمشید را داریوش هخامنش در حدود 25 قرن پیش صادر کرد، و انجام آن 120 سال طول کشید! امروه تخت جمشید، نشان دهنده فرهنگ برجسته ایرانیان برای مردم در سراسر دنیا می باشد.

بهترین زمان بازدید از تخت جمشید

به دلیل باز بودن محوطه تخت جمشید، گردشگران می بایست در انتخاب زمان بازدید از آن هوشمندانه عمل کنند. در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و تابش مستقیم آفتاب بازدید از این منطقه، می تواند کمی آزار دهنده باشد. بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه، اوایل بهار و ماه های نیمه دوم سال است. توجه داشته باشید که در فصل پاییز و زمستان، پس از غروب هوا،  این منطقه بسیار سر می شود، بنابراین توصیه می شود، برای بازدید از این محوطه تاریخی در هر فصلی از سال، ساعات ابتدایی روز و یا بعد از ظهر را انتخاب نمائید.

ساعت و نرخ ورودی

 ساعت بازدید از محوطه تخت جمشید در فصل بهار و تابستان از ساعت 8:00 تا 19:30 و در فصل پاییز و زمستان از ساعت 8:00 تا 17:00 می باشد. نرخ بلیط ورودی برای گردشگران ایرانی 5 هزار تومان و برای گردشگران داخلی 50 هزار تومان می باشد.

سایر اطلاعات مربوط به بازدید از مجموعه

اغلب توریست ها پس از انتخاب بهترین زمان بازدید از تخت جمشید، علاقه مند به داشتن اطلاعات از برنامه های جانبی که در این مجموعه باستانی اجرا می شود هستند. جالب است بدانید، در محوطه تخت جمشید در طی سال برنامه ها و مراسمات ویژه ای که مرسوم به برنامه نور و صدا است در زمان غروب خورشید اجرا می شود، البته برگزاری این برنامه در زمان هایی که میزان گردشگران بیشتر است می باشد.

  • ساعت اجرای برنامه نور و صدا: از ساعت 20:30(تنها در 3ماه تابستان)
  • هزینه بلیط برنامه به ازای هر نفر 3 هزار تومان برای گردشگران داخلی و20 هزار تومان برای گردشگران داخلی است.

در برنامه نور و صدا، با استفاده از نورپردازی، رسم و رسوم زندگی هخامنشیان برای مسافران به نمایش گذاشته می شود.

 

 

  • ۰۰/۰۵/۱۳
  • مهسا مقدم

سفر

سفر به شیراز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی