جاذبه های گردشگری

به صفحه معرفی برترین جاذبه های گردشگری ایران و جهان خوش آمدید

جاذبه های گردشگری

به صفحه معرفی برترین جاذبه های گردشگری ایران و جهان خوش آمدید

اگر می خواهید با برترین اماکن دیدنی جهان آشنا شوید با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های دیدنی سرزمین پهناورمان ایران و کشورهای معروف جهان آشنا سازیم.

۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دره سکوت کجاست

دره سکوت، یکی از دیدنی های اعجاب انگیز جزیره هرمز می باشد. صخره های شکل گرفته از نمک در دل کوه، اصلی ترین دلیل محبوبیت این جاذبه طبیعی به شمار می رود. سالانه گردشگران بیشماری برای بازدید از این منطقه به هرمز سفر می کنند. موضوعی که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت، معرفی دره زیبا سکوت هرمز، می باشد. لذا دعوت می کنیم برای آشنایی بیشتر با این دره در ادامه با ما همراه باشید.

دره سکوت

معرفی دره سکوت

دره انرژی یا سکوت یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی و ژئوپارک جزیره هرمز به شمار می رود؛ این دره در نزدیکی جزیره واقع شده است و برای دسترسی به آن باید از تاکسی یا خودرو شخصی استفاده کرد. دلیل این نام گذاری برای دره، سکوت حکم فرما آن به دلیل وجود سنگ ها و صخره های نمک می باشد. همانطور که می دانید، خاصیت سنگ نمک جذب انرژی و دریافت اصوات از محیط اطراف است. جالب است بدانید در گذشته این دره به نام "تبرزن" نیز معروف بوده است، چرا که در آن زمان مردم برای کندن نمک های این منطقه، باید از تبر استفاده می کردند.

بهترین زمان بازدید

با توجه به قرار گیری دره سکوت در جزیره هرمز از آن تابستان های گرم و مرطوبی انتظار می رود. به طور کلی در نیمه اول سال به علت گرما و رطوبت، تحمل شرایط جوی این منطقه برای مردم غیر بومی طاقت فرسا خواهد بود. بنابراین توصیه می شود، اگر قصد سفر به این جزیره را دارید در انتخاب زمان سفر دقت بیشتری به خرج دهید. به طور کلی، بهترین زمان برای سفر به مناطق جنوبی کشور فصل پائیز و زمستان می باشد؛ چرا که در این بازه هرمز در بهترین شرایط آب و هوایی خود قرار دارد.

جاذبه های اطراف دره

هرمز معروف به جزیره شگفتی ها با وجود مساحت کوچکی که دارد جاذبه های طبیعی و گردشگری، بی نظیری را در دل خود جای داده است. اگر قصد بازدید از دره انرژی یا سکوت را دارید، بهتر است تا با دیگر دیدنی های اطراف آن نیز آشنا باشید تا در مسیر از آن ها نیز دیدن کنید. در ادامه برای آگاهی بیشتر تمامی جاذبه ها و مراکز مهم اطراف دره سکوت را عنوان می کنیم:

جاذبه های گردشگری:

  • ساحل فرش خاکی هرمز
  • دره رنگین کمان
  • دره مجسمه

رستوران ها:

  • رستوران هتل ساحل سرخ
  • مزرعه و کافه ارگانیک سلیدون
  • رستوران محلی بادیل

 

اقامتگاه ها:

  • اقامتگاه ماجرا
  • اقامتگاه بوم گردی صبورا
  • اقامتگاه بوم گردی دره شن
  • اقامتگاه خندغ
  • اقامتگاه کوتوک

زمان بازدید از دره سکوت

دره تبرزن (سکوت) یک جاذبه گردشگری طبیعی می باشد و برای بازدید از آن زمان خاصی مشخص نشده است. بنابراین، شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز که می خواهید به بازدید از این جزیره بپردازید. البته با توجه به شرایط آب هوایی جزیره هرمز، پیشنهاد می شود که سمت بعدازظهر و هنگام غروب آفتاب به این منطقه سفر کنید. لازم به ذکر است که بخشی از مسیر را برای رسیدن به دره باید پیاده روی کنید، در مسیر پیاده روی به چاله های راه نیز توجه کنید.

 

 

 

  • مهسا مقدم
  • ۰
  • ۰

تخت جمشید به عنوان یکی از آثار باستانی کهن ایران به شمار می رود. عظمت و شکوه این بنا باعث شده است تا سالانه گردشگران داخلی و خارجی بیشماری برای بازدید از این مکان به شیراز سفر کنند. برای داشتن تجربه بازدیدی خاطره انگیز از تخت جمشید، باید برنامه ریزی دقیقی برای انتخاب زمان رزرو تور شیراز داشت، چرا که بنای تخت جمشید در مکانی واقع شده است که آب و هوا، نقش مهمی در کیفیت بازدید از آن را خواهد داشت.  در همین راستا، موضوعی که در این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد بهترین زمان بازدید از تخت جمشید می باشد، لذا دعوت می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین زمان بازدید از تخت جمشید

نگاهی کوتاه به تاریخچه تخت جمشید

تخت جمشید یکی از آثار تاریخی به جای مانده از دوران هخامنشیان (مربوط به 2500 سال گذشته) واقع در شهر شیراز می باشد. بنای با شکوه این مکان باعث شده است تا سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این محوطه تاریخی به شیراز سفر کنند. البته، آنچه که سبب جلب توجه گردشگران به این بنا شده است، تنها عظمت و قدمت تاریخی آن نیست، بلکه پیچیدگی فرهنگ و قوانین اجتماعی ثبت شده بر روی کتیبه ها می باشد که نگاه افراد بیشماری را به سمت این مکان جلب کرده است. دستور ساخت تخت جمشید را داریوش هخامنش در حدود 25 قرن پیش صادر کرد، و انجام آن 120 سال طول کشید! امروه تخت جمشید، نشان دهنده فرهنگ برجسته ایرانیان برای مردم در سراسر دنیا می باشد.

بهترین زمان بازدید از تخت جمشید

به دلیل باز بودن محوطه تخت جمشید، گردشگران می بایست در انتخاب زمان بازدید از آن هوشمندانه عمل کنند. در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و تابش مستقیم آفتاب بازدید از این منطقه، می تواند کمی آزار دهنده باشد. بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه، اوایل بهار و ماه های نیمه دوم سال است. توجه داشته باشید که در فصل پاییز و زمستان، پس از غروب هوا،  این منطقه بسیار سر می شود، بنابراین توصیه می شود، برای بازدید از این محوطه تاریخی در هر فصلی از سال، ساعات ابتدایی روز و یا بعد از ظهر را انتخاب نمائید.

ساعت و نرخ ورودی

 ساعت بازدید از محوطه تخت جمشید در فصل بهار و تابستان از ساعت 8:00 تا 19:30 و در فصل پاییز و زمستان از ساعت 8:00 تا 17:00 می باشد. نرخ بلیط ورودی برای گردشگران ایرانی 5 هزار تومان و برای گردشگران داخلی 50 هزار تومان می باشد.

سایر اطلاعات مربوط به بازدید از مجموعه

اغلب توریست ها پس از انتخاب بهترین زمان بازدید از تخت جمشید، علاقه مند به داشتن اطلاعات از برنامه های جانبی که در این مجموعه باستانی اجرا می شود هستند. جالب است بدانید، در محوطه تخت جمشید در طی سال برنامه ها و مراسمات ویژه ای که مرسوم به برنامه نور و صدا است در زمان غروب خورشید اجرا می شود، البته برگزاری این برنامه در زمان هایی که میزان گردشگران بیشتر است می باشد.

  • ساعت اجرای برنامه نور و صدا: از ساعت 20:30(تنها در 3ماه تابستان)
  • هزینه بلیط برنامه به ازای هر نفر 3 هزار تومان برای گردشگران داخلی و20 هزار تومان برای گردشگران داخلی است.

در برنامه نور و صدا، با استفاده از نورپردازی، رسم و رسوم زندگی هخامنشیان برای مسافران به نمایش گذاشته می شود.

 

 

  • مهسا مقدم
  • ۰
  • ۰

اگر اهل سفر و اقامت در هتل باشید، قطعا تا به حال اسم اتاق چمدان هتل به گوشتان خورده است. اما برای عده ای ممکن است این نام نا آشنا باشد و با خود بی اندیشند این اتاق چه کاربردی ممکن است داشته باشد. اگر شما نیز جزو دسته دوم هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به اطلاعات کاملی در مورد اتاق چمدان هتل ها اشاره نماییم.

اتاق چمدان هتل چیست

آشنایی با معنای اتاق چمدان

یادم است اولین باری که این نام به گوشم خورد در  هتل پارمیس کیش بود که قصد داشتیم مدت کوتاهی اقامت کنیم. در روز آخر اقامت متوجه شدیم که پرواز ساعت 18 عصر است و ما باید ساعت 12 ظهر اتاق را تخلیه کنیم. با خود فکر می کردم حال با این همه وسایل کجا می توانیم برویم که هم از زمان سفرمان نهایت استفاده را ببریم و هم خستگی حمل چمدان ها با خود را نداشته باشیم. در همین موقع بود که مسئولان پذیرش عزیز هتل ما را راهنمایی کردند که از اتاق چمدان استفاده نماییم.

اتاق چمدان یکی از امن ترین اتاق های هتل برای نگهداری چمدان ها به هنگام بروز اتفاق های پیش بینی نشده می باشد. به عنوان مثال اگر زمان اقامت شما به اتمام رسیده است اما تا پرواز مدت زمان زیادی باقی باشد می توانید چمدان های خود را در این اتاق به امانت بگذارید. مساحت تقریبی این اتاق 20 متر است و شما می توانید با خیال راحت وسایل خود را آن جا قرار دهید.

کدام هتل ها اتاق چمدان دارند؟

معمولا تمام هتل ها دارای اتاقی برای نگهداری چمدان مسافر می باشند؛ از اتاق های لوکس 5 ستاره گرفته تا هتل آپارتمان های ارزان قیمت. اما ممکن است اندازه و کیفیت این اتاق ها در هتل های مختلف متفاوت باشد. البته در صورتیکه هتل انتخابی شما دارای اتاقی برای نگهداری چمدان نمی باشد نیز شما می توانید از پذیرش هتل درخواست نمایید تا برای مدت کوتاهی وسایل شما را در جایی امن و مطمئن نگهداری نماید تا دغدغه ای از این بابت برایتان ایجاد نشود.

هزینه نگهداری از چمدان ها

حالا که متوجه شدید اتاق چمدان در هتل چیست شاید برایتان سئوال ایجاد شود که آیا برای نگهداری چمدان در این اتاق ملزم به پرداخت وجه می باشیم یا خیر!؟ جواب این سئوال خیر است. هزینه نگهداری از چمدان ها در صورتی که شما آن هتل را برای اقامت خود انتخاب کرده باشید رایگان می باشد. پس می توانید با خیال راحت وسایل خود را به هتل بسپارید و از لحظه به لحظه سفر خود استفاده بهینه داشته باشید.

  • مهسا مقدم