جاذبه های گردشگری

به صفحه معرفی برترین جاذبه های گردشگری ایران و جهان خوش آمدید

جاذبه های گردشگری

به صفحه معرفی برترین جاذبه های گردشگری ایران و جهان خوش آمدید

اگر می خواهید با برترین اماکن دیدنی جهان آشنا شوید با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های دیدنی سرزمین پهناورمان ایران و کشورهای معروف جهان آشنا سازیم.

  • ۰
  • ۰

دره سکوت کجاست

دره سکوت، یکی از دیدنی های اعجاب انگیز جزیره هرمز می باشد. صخره های شکل گرفته از نمک در دل کوه، اصلی ترین دلیل محبوبیت این جاذبه طبیعی به شمار می رود. سالانه گردشگران بیشماری برای بازدید از این منطقه به هرمز سفر می کنند. موضوعی که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت، معرفی دره زیبا سکوت هرمز، می باشد. لذا دعوت می کنیم برای آشنایی بیشتر با این دره در ادامه با ما همراه باشید.

دره سکوت

معرفی دره سکوت

دره انرژی یا سکوت یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی و ژئوپارک جزیره هرمز به شمار می رود؛ این دره در نزدیکی جزیره واقع شده است و برای دسترسی به آن باید از تاکسی یا خودرو شخصی استفاده کرد. دلیل این نام گذاری برای دره، سکوت حکم فرما آن به دلیل وجود سنگ ها و صخره های نمک می باشد. همانطور که می دانید، خاصیت سنگ نمک جذب انرژی و دریافت اصوات از محیط اطراف است. جالب است بدانید در گذشته این دره به نام "تبرزن" نیز معروف بوده است، چرا که در آن زمان مردم برای کندن نمک های این منطقه، باید از تبر استفاده می کردند.

بهترین زمان بازدید

با توجه به قرار گیری دره سکوت در جزیره هرمز از آن تابستان های گرم و مرطوبی انتظار می رود. به طور کلی در نیمه اول سال به علت گرما و رطوبت، تحمل شرایط جوی این منطقه برای مردم غیر بومی طاقت فرسا خواهد بود. بنابراین توصیه می شود، اگر قصد سفر به این جزیره را دارید در انتخاب زمان سفر دقت بیشتری به خرج دهید. به طور کلی، بهترین زمان برای سفر به مناطق جنوبی کشور فصل پائیز و زمستان می باشد؛ چرا که در این بازه هرمز در بهترین شرایط آب و هوایی خود قرار دارد.

جاذبه های اطراف دره

هرمز معروف به جزیره شگفتی ها با وجود مساحت کوچکی که دارد جاذبه های طبیعی و گردشگری، بی نظیری را در دل خود جای داده است. اگر قصد بازدید از دره انرژی یا سکوت را دارید، بهتر است تا با دیگر دیدنی های اطراف آن نیز آشنا باشید تا در مسیر از آن ها نیز دیدن کنید. در ادامه برای آگاهی بیشتر تمامی جاذبه ها و مراکز مهم اطراف دره سکوت را عنوان می کنیم:

جاذبه های گردشگری:

  • ساحل فرش خاکی هرمز
  • دره رنگین کمان
  • دره مجسمه

رستوران ها:

  • رستوران هتل ساحل سرخ
  • مزرعه و کافه ارگانیک سلیدون
  • رستوران محلی بادیل

 

اقامتگاه ها:

  • اقامتگاه ماجرا
  • اقامتگاه بوم گردی صبورا
  • اقامتگاه بوم گردی دره شن
  • اقامتگاه خندغ
  • اقامتگاه کوتوک

زمان بازدید از دره سکوت

دره تبرزن (سکوت) یک جاذبه گردشگری طبیعی می باشد و برای بازدید از آن زمان خاصی مشخص نشده است. بنابراین، شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز که می خواهید به بازدید از این جزیره بپردازید. البته با توجه به شرایط آب هوایی جزیره هرمز، پیشنهاد می شود که سمت بعدازظهر و هنگام غروب آفتاب به این منطقه سفر کنید. لازم به ذکر است که بخشی از مسیر را برای رسیدن به دره باید پیاده روی کنید، در مسیر پیاده روی به چاله های راه نیز توجه کنید.

 

 

 

  • ۰۰/۰۵/۱۸
  • مهسا مقدم

سفر

قشم

نظرات (۱)

سلام مقدم هستم از آگهیفای ( مرجع معرفی کسب و کارهای کشور ) . شما می تونید فقط با 10 هزار تومان کسب و کار خودتون رو در آگهیفای معرفی کنید.  برخی از امکاناتی که در آگهیفای در اختیار کسب و کار ها قرار داده شده :

1- درج آگهی لینک دار (لینک سایت و پیام رسان و شبکه های اجتماعی ایرانی و خارجی از جمله اینستاگرام - تلگرام - روبیکا - ایتا - آپارات و ...)

2- امکان درج گالری عکس (تا 7 عکس)

3- امکان درج شماره های تماس (ثابت و موبایل) هر کدام تا 3 شماره

4- امکان نمایش روزها و ساعات کاری

5- امکان درج بی نهایت توضیحات

6- امکان نمایش ویدیو تبلیغاتی ( تیزر ) در آگهی (هر ثانیه 1000 تومان)

7- امکان تعیین موقعیت کسب و کار روی نقشه اختصاصی آگهیفای

8- دارای اپلیکیشن اندروید برای کاربران اسمارت فون ها (منتشر شده در کافه بازار)

9- اشتراک گذاری صفحات کسب و کارها در وبلاگ ها / فروم ها / شبکه های اجتماعی و ...

10 - انقضاء 3 ماهه صفحات کسب و کارها (برای نمایش بیش از 3 ماه می بایست پس از انقضاء ، تمدید کنید . این کار برای جلوگیری از نمایش کسب و کارهای تعطیل شده و غیرفعال می باشد.)

و ....

اگر تصمیم به معرفی کسب و کار خود در آگهیفای دارید ، همین الان روی لینک زیر کلیک کنید  :

https://agahify.ir

لینک اپلیکیشن آگهیفای در کافه  بازار :

https://cafebazaar.ir/app/ir.agahify.app.android

توجه : درصورتیکه موضوع مرتبط  با کسب و کارتان را در فهرست موضوعات نیافتید ، کسب و کارتان را در دسته متفرقه  معرفی کنید تا  پس از بررسی ، موضوع  مرتبط با  کسب و کارتان ایجاد شود و کسب و کارتان به آن دسته منتقل شود.

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی