جاذبه های گردشگری

به صفحه معرفی برترین جاذبه های گردشگری ایران و جهان خوش آمدید

جاذبه های گردشگری

به صفحه معرفی برترین جاذبه های گردشگری ایران و جهان خوش آمدید

اگر می خواهید با برترین اماکن دیدنی جهان آشنا شوید با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های دیدنی سرزمین پهناورمان ایران و کشورهای معروف جهان آشنا سازیم.

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راهنمای سفر به شیراز

شیراز، شهر پرآوازه ی ایرانی که زیبایی های بی نظیر آن نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان زبان زد شده است. این شهر دیدنی در جنوب شرقی ایران قرار دارد و به دلیل جاذبه های دیدنی منحصر به فردی که دارد، سالانه از جای جای نقاط دنیا برای دیدن آن به شیراز سفر می کنند. با توجه به این که دنیایی از انتخاب های گوناگون در پیش روی مسافرانی است که به این شهر می خواهند سفر کنند، در راهنمای سفر به شیراز قصد دارد تا چشم اندازی نسبت به جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر ایرانی و همچنین هتل ها و رستورانی خوبی که در آن وجود دارد نیز در یک مطلب اطلاعاتی را برایتان فراهم بیاورد، ما در سفر به شهر شیراز که بخشی از تاریخ سرزمین مان است نیز همراهی کنید.

شهر شیراز، از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی ایران واقع شده است و اطرافش را رشته کوه های نسبتا بلندی احاطه کرده است. این شهر از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است. مساحت شهر شیراز حدود ۲۴۰ کیلومتر از خاک ایران را برای خود اختصاص داده است  و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شده یک میلیون و هشتصد هزار نفر بوده است.

آب و هوای شهر شیراز

شیراز دارای سه نوع آب و هوای کوهستان، معتدل و گرم و خشک در مناطق مختلف شهری خود است. اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم این شهر با توجه به ارتفاع ۱۴۸۶ متری که از سطح دریا داراست، آب و هوای آن نیز معتدل است و در اغلب اوقات سال شرایط مساعدی را برای سفر دارد. میانگین هوا در گرم ترین ماه سال (تیر) در شهر شیراز به ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد و در سردترین ماه سال (دی) ۵ درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است.

 

بهترین زمان سفر به شیراز

همانطور که گفتیم در اکثر اوقات سال سفر به شهر شیراز شرایط ایده آلی را دارد، ولی بهترین زمان سفر به این شهر ماه اردیبهشت است. در این ماه نه از شلوغی های نوروز خبری هست و نه از گرمای تیر و مرداد! بنابراین می توانید در بهترین شرایط ممکن به گشت و گذار در این شهر بپردازید و از شکوفه های بهارنارنج و گل های رز محمدی که اغلب جشنواره هایی برای تماشای آنها در شیراز برپا می شود دیدن فرمایید.

اقامت در شهر شیراز

با توجه به این که شیراز یکی از شهرهای پر مسافر ایران است، هتل های زیادی در این شهر وجود دارد که می توانید با توجه به بودجه و انتظاراتی که از محل اقامتتان دارید یکی از آنها را انتخاب کنید مانند هتل کریمخان شیراز. اگر می خواهید در سفرتان به شهر شیراز اقتصادی عمل کنید می توانید به هتل های ارزانی که در این شهر وجود دارند بروید، در این قسمت از راهنمای سفر به شیراز به چند مورد از این هتل های نیز اشاره خواهیم که هزینه اقامت در آنها از شبی ۱۰۰ هزار تومان شروع می شود. این هتل ها نیز عبارتند از هتل سنتی نیایش، هتل ساسان، هتل اطلس، هتل آپارتمان تچر شیراز و هتل کوثر هستند. در ادامه راهنمای سفر به شیراز به چند هتل خوب در این شهر دیدنی و رزرو هتل های شیراز اشاره می کنیم.

هتل های پیشنهادی در شهر شیراز

  • هتل پارس شیراز | Pars Hotel

هتل پنج ستاره پارس یکی از لوکس ترین هتل های جنوب کشور در قلب شهر شیراز، پایتخت کوروش کبیر قرار گرفته است. این هتل دسترسی آسانی به فرودگاه بین المللی، تخت جمشید، آرامگاه سعدی، مجموعه کریمخان و مقبره حافظ دارد. پارکینگ رایگان است . کودکان زیر ۷ سال رایگان است. استفاده از اینترنت در طول روز به مدت ۱ ساعت رایگان می باشد. سرویس اضافه بصورت تخت می باشد. پذیرش خانم تنها فقط با ارائه مدارک شناسایی معتبر و نامه اماکن امکان پذیر است. استفاده از استخر برای مهمانان مقیم رایگان است.

فاصله از فرودگاه بین المللی : ۱۵ دقیقه با ماشین | ساعت تحویل اتاق: ۱۴ | ساعت تخلیه اتاق: ۱۲

شماره تماس: ۰۷۱۳۲۳۳۲۲۵۵

وب سایت: www.parsinternationalhotel.com

آدرس: شیراز بلوار کریم خان زند هتل بین المللی پارس

 
  • هتل آپارتمان جام جم شیراز | Jaamejam Hotel

هتل چهار ستاره ی جام جم در قسمت مرکزی شهرشیراز میان بازار, مراکز تجاری سیاحتی و بانک ها قراردارد. امکاناتی که در این هتل ۴ ستاره وجود دارد نیز عبارت از کافی شاپ و رستوران، سالن کنفرانس، اینترنت، پارکینگ سرپوشیده، سالن ورزشی، استخر و ترانسفر رایگان تا فرودگاه می باشد.

فاصله از فرودگاه : ۱۵ دقیقه با ماشین | ساعت تحویل اتاق: ۱۴ | ساعت تخلیه اتاق: ۱۴

شماره تماس: ۰۷۱۱۲۳۰۴۰۰۲۳

وب سایت:  www.parsinternationalhotel.com

آدرس: شیراز – خیابان زند – خیابان رودکی – خیابان ایزدی – هتل جام جم

  • هتل رز ریحان شیراز | Rose Reyhan Hotel Apartment

هتل آپارتمان سه ستاره رز ریحان در سال ۱۳۹۴ در مرکز شهر در بلوار گلستان شیراز افتتاح شده است. این هتل در ۶ طبقه مشتمل بر ۲۴ باب واحد اقامتی با امکانات مناسب و موقعیت جغرافیایی مطلوب در نزدیکی جاذبه های تاریخی و دیدنی می باشد. هتل آپارتمان رز ریحان با امکانات و خدمات رفاهی و اقامتی نظیر سوئیت های تمیز و مجهز، پارکینگ، سالن صبحانه خوری واقع در طبقه همکف با ظرفیت ۵۰ نفر و کافی شاپ در فضایی دنج واقع در طبقه دوم هتل با ظرفیت ۵۰ نفر پذیرای مسافران شهر شعر و ادب می باشد. اینترنت رایگان نمی باشد .کودکان زیر ۳ سال رایگان می باشد.سرویس اضافه تشک می باشد. پذیرش خانم تنها فقط با ارائه مدارک شناسایی معتبر و نامه اماکن امکان پذیر است.

تلفن: ۰۷۱۳۷۳۲۸۸۸۱

آدرس: چهارراه ادبیات – بولوار گلستان – نبش فروشگاه دی تو دی

خورد و خوراک در شهر شیراز

غذاها و خوراکی های خوشمزه شیراز، گردشگران را وسوسه می کند تا حتما در سفر خود به این شهر آن ها را امتحان کنند.

به طور متوسط اگر بخواهیم میزان هزینه برای خورد و خوراک در شهر شیراز را بگوییم، این طور است که برای یک وعده غذای تک نفره باید حدود ۲۰ هزار تومان هزینه کنید، که این رقم به تناسب نفرات بیشتر افزایش خواهد داشت. متوسط هزینه برای تهیه غذاهای فست و فودی هم در این شهر از ۱۲ هزار تومان شروع می شود که بنابر رستورانی که انتخاب می کنید متغیر است.

رستوران های پیشنهادی در شهر شیراز

  • رستوران هفت‌خوان

در  راهنمای سفر به شیراز نباید نام رستوران هایی مانند رستوران هفت خوان از قلم انداخت. همانطور که از اسم این رستوران پیداست، از هفت بخش مختلف تشکیل شده که در هر کدام از آنها می توانید غذاهای مختلفی را میل کنید. این خوان ها عبارت از خوان هفتم ۵ رستوران هفت خوان – بوفه -سیندخت، خوان ششم ۴ رستوران هفت خوان – نوفل، خوان پنجم ۳ رستوران هفت، خوان باربیکیو – گرسیوز، خوان چهارم ۲ غذای بیرون بر هفت خوان، خوان سوم ۱ فست فود هفت خوان – بلیان، خوان دوم همکف – کافی شاپ، هفت خوان – زریر، خوان اول -۱ رستوران سنتی فرود هستند. رستوران هفت خوان از بهترین رستوران های شهر شیراز است و هزینه غذا در این رستوران از ۵۰ هزار تومان شروع می شود.

آدرس: ایران، فارس،  شیراز، بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

  • مهسا مقدم
  • ۰
  • ۰

راهنمای سفر به یزد

نخستین شهر خشت خام دنیا، دومین شهر تاریخی زنده دنیا پس از ونیز، معماری شگفت انگیز بناها،قنات ها و بادگیرها و مردمان خوش خلق و مهربان و طبیعت متفاوت، ویژگی های کامل و جذابی هستند که سفر به یزد را برای هر عاشق سفری، گریز ناپذیر می کنند.

روز اول، استرس، آرامش

سفر من و همسرم به یزد، صبح روز پنجشنبه نهم اردیبهشت با استرس شدید من شروع شد. دقیقا 6 صبح، وقتی داشتم وسایل ضروری رو کنترل می کردم، متوجه شدم کارت بانکیم رو گم کردم. همین شد که با نگرانی و ناراحتی شروع به جمع کردن وسایل سفر کردم و هرچقدر همسرم اصرار داشت که راه بیفتیم و گرفتن کارت جدید رو به بعد از سفر موکول کنیم، راضی نمی شدم، بلاخره توافق کردیم که تا باز شدن بانک صبر کنیم و در نهایت من با گرفتن کارت جدید و خاطری جمع و خوشحال، سفر رو شروع کردم.

تقریبا ساعت 8.30 صبح بود که از تهران خارج شدیم و این یعنی حدود 2 ساعت تاخیر با زمان بندی اولیه. البته عجله ای نداشتیم. چرا که سفر با ماشین شخصی بود و کلید محل اقامت -منزل عمه مهربانم- همراهمان بود.

حدود 640 کیلومتر، در پیش داشتیم و تخمین زدیم که حدود ساعت 3 بعد از ظهر به مقصد می رسیم. قبل از شهر قم، در مجتمع بین راهی مهتاب ، توقف کوتاهی کردیم برای بنزین زدن و خوردن صبحانه که یکی از لذتبخش ترین بخش های سفر است.

صبحانه بوفه این مجتمع که یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه های بین راهی است، بصورت بوفه است که شامل انواع مربا، خامه، پنیر،نیمرو،املت، سوسیس و کالباس و میوه بود. کیفیت آن نه در حد هتل ها و کافه ها، اما قابل قبول بود.

جاده تا شهر کاشان، هموار و یکدست است، اما بعد از آن، آسفالت قدیمی، خراب و پردست اندازی دارد که ضعف بزرگی برای یکی از مسیرهای اصلی و پرتردد کشور است.

در تمام طول مسیر هم با فاصله های کوتاه، دوربین های کنترل سرعت راهنمایی و رانندگی قرار دارد و حداکثر سرعت مجاز 80 یا90 کیلومتر در ساعت است. این مساله باعث کند شدن حرکت و خسته کننده بودن راه برای ما شده بود که با گوش دادن به موزیک های خوب، کمی راحت تر شد.

ساعت 1 بود که چشممان به تابلوی راهنمایی افتاد که مسیر ابیانه را نشان می داد.

راه رسیدن به ابیانه از یک جاده فرعی می گذشت که ورود به آن حس و حال خاصی داشت. یکباره از جاده ای خشک و گرم، وارد پیچ و خم های باریک و سر سبز و خنک شدیم. روستای زیبا و کوچکی نیز در ابتدای این مسیر بود که قلعه ای بزرگ و با شکوه بر فراز آن قرار داشت.

ایستادیم که با دورنمای قلعه و درختان کهنسال روستا عکس بگیریم،سکوت مطلق و آرامش بخشی، حاکم بود.

یکی از محلی ها که از کنار جاده می گذشت تعریف کرد که قلعه متعلق به فرمانروای منطقه بوده و 500 سال قدمت دارد و چند سال پیش نیز مقدار بسیار زیادی طلا و سکه از اعماقش کشف شده. –البته بعدا با جستجو دراینترنت خواندم که نام این روستا هنجن است. و آن قلعه زیبا هم سیلوی روستا بوده و تا همین چندسال پیش نیز اهالی غلات خود را در آن نگهداری می کردند و خبری از آن گنج عظیم نبود.- درباره قدمت آن چیزی دستگیرم نشد، اما بعید می دانم که مربوط به 500 سال پیش باشد و احتمالا عمر کمتری دارد. با این حال خیلی حیف است که چنین بنایی این طور بی نام ونشان و مهجور باقی بماند.

به فاصله 4-5 کیلومتر رسیدیم به ابیانه مسحور کننده.

هزینه ورودی روستا برای هر خودرو، 5 هزار تومان بود. اما متاسفانه محدوده مشخص و تفکیک شده ای برای پارکینگ وجود نداشت. در آن روز و ساعتی که ما آنجا بودیم مشکلی نبود و بسیار خلوت بود اما در مواقع شلوغ، احتمالا بی نظمی و دردسرهای زیادی پیش خواهد آمد.

روستا آرام، خلوت و تقریبا خالی از سکنه بود. فقط در پیچ هر کوچه ای تعدادی گردشگر را می دیدی که مشغول عکاسی بودند.

هنگام راه رفتن در میان خانه های خشتی با در و تیرک های چوبی در سکوت بعد از ظهر پنجشنبه، این حس را داشتم که انگار زمان متوقف است و ما چند نفر تنها بازماندگان جهانیم. صدای خش خش باد بین برگ ها، آسمان آبی درخشان با لکه ابرهای سفید و تپل، رنگ گرم و یکدست خاک و خشت...

کاش علم آنقدر پیشرفت کرده بود که می شد این لحظه هارا ثبت کرد و نگه داشت برای مبادا. مثلا یک روز که خسته از کار و ترافیک، گوشه اتوبوس ایستادیم، با یک لمس کوچک روی عکس ها، واردش می شدیم. به فاصله دو ایستگاه، توی این نقطه آرام و ساکن زمین، قدم میزدیم.نفس میگرفتیم و بعد دوباره همان گوشه اتوبوس. حتما اینجوری زندگی قشنگ تر و دوست داشتنی تر می شد.

آب و هوای یزد

آب و هوا در یزد گرم و خشک و بیابانی است. تغییر و نوسان دما در طی روز و شب زیاد است. گرم‌ترین دمای آن ۴۵ درجه و سردترین آن ۱ درجه‌ی سانتیگراد ثبت شده است.

اطلاعات ضروری یزد

کد یزد: ۰۳۵

فاصله از تهران:  ۶۳۱ کیلومتر

مدت سفر زمینی: ۶ ساعت و ۳۳ دقیقه

مدت سفر هوایی: حدود یک ساعت و ۷ دقیقه

مدت سفر با قطار تندرو: ۶ ساعت

مسیر زمینی با اتوبوس از تهران به قم، کاشان و به یزد می‌رسد.

اگر با هواپیما به یزد سفر کنید، فرودگاه شهید صدوقی یزد میزبان شما خواهد بود. فرودگاه در ۱۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و از تهران پرواز مستقیم به یزد برقرار است.

یزد شهری پر از جاذبه‌های تاریخی- فرهنگی و طبیعی بوده و بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به این شهر جهانی سفر می‌کنند. 

هتل‌های لوکس

هتل‌های داد، پارسیان صفائیه، باغ مشیرالممالک، هتل بزرگ فهادان و ارگ ۴ ستاره هستند و امکانات خوبی دارند. هزینه‌ی این هتل‌ها از ۲۳۳ تا ۴۰۷ هزار تومان است. تعدادی از این هتل‌ها مانند ملک‌التجار طراحی سنتی دارند.

هتل‌های میان‌رده

هتل سنتی رز، هتل سنتی مهر، هتل‌های زنبق، تهرانی، جهانگردی، ملک‌التجار، رویای قدیم، خوان دو حد، هتل باغ مرشد، فیروزه، لب خندق، مظفر، اقامت‌گاه بوم‌گردی شعرباف و مشیر از جمله هتل‌های میان‌رده در یزد هستند.

هزینه‌ای که برای یک شب اقامت در این هتل‌ها خواهید پرداخت، بین ۱۷۱ هزار تا ۳۲۴ هزار تومان است. این هتل‌ها گذشته از هزینه، درجه‌ی ۲، ۳ و ۴ ستاره دارند.

هتل‌های ارزان

هتل کهن کاشانه، اقامتگاه بوم‌گردی بادگیر یزد، مهمان‌سرای بوم‌گردی خانه خشتی،‌ هتل جنگل، هتل سنتی سروش،  هتل سنتی کوروش، اطلس و ثلاثی قیمت مناسب‌تری دارند و هزینه‌ی سفر شما را کاهش می‌دهند

هزینه‌ی خورد و خوراک در یزد

حدود هزینه‌ی یک وعده غذا در یزد از ۱۲ هزار تومان در فست فود آغاز می‌شود و برای غذای ایرانی و دریایی به ۳۰ هزار تومان می‌رسد. مانند شهرهای دیگر اگر در هتل غذا بخورید، هزینه‌ها بالاتر خواهد بود و به حدود ۵۰ هزار تومان می‌رسد.

هزینه‌ی حمل و نقل در یزد

درصورتی‌ که با ماشین شخصی سفر نمی‌کنید،‌ می‌توانید به سادگی از سیستم حمل و نقل عمومی در یزد بهره ببرید.

پای مترو به شهر یزد باز نشده و می‌بایست میان اتوبوس معمولی، بی‌آرتی و تاکسی انتخاب کنید.

 کرایه‌ی اتوبوس درون شهری و بی‌آر‌تی با کارت حمل و نقل ۳۹۰ و بدون کارت ۵۰۰ تومان برای هر مسیر است. تاکسی که سوار شوید برای کوتاه‌ترین مسیر ۷۰۰ تومان پرداخت می‌کنید. اگر تاکسی تلفنی را ترجیح می‌دهید، کوتاه‌ترین مسیر هزینه‌ی ۲ هزار تومانی برای شما خواهد داشت.

دیدنی‌های یزد

اگر به تاریخ و معماری علاقمندید، یزد مقصد سفری بهشتی برای شما است. در یزد جاذبه‌های دیدنی فراوان است. می‌توانید باتوجه به زمانی که به سفر اختصاص داده‌اید، میان دیدنی‌های یزد انتخاب کنید.

آب انبارها یکی از جذابیت‌های یزد هستند. آب‌انبار شش بادگیری در محدوده‌ی بلوار کاشانی می‌تواند نقطه‌ی آغاز زیبایی برای بازدید از مکان‌های قدیمی یزد باشد. در همین حوالی از آتشکده‌ی بهرام، موزه‌ی مارکار، مجموعه‌ی امیر چخماق دیدن کنید و به رستوران ملک‌التجار،‌ رستوران حمام خان یا رستوران خان دوحد سر بزنید و غذا میل کنید.

خانه‌ی لاری‌ها، موزه‌ی آب یزد، خانه‌ی هنر، مدرسه‌ی ضیاییه معروف به زندان اسکندر،‌ بقعه‌ی دوازده امام، مسجد جامع کبیر و حمام ابوالمعالی از دیگر مکان‌های تاریخی یزد هستند.

بازار خان، موزه سکه و مردم‌شناسی حیدرزاده و باغ دولت‌آباد را هم در فهرست خود قرار دهید.

  • مهسا مقدم
  • ۰
  • ۰

جزیره آبی و نیلگون کیش یکی از برترین مقاصد گردشگری برای پرداخت به ورزش های آبی در ایران است. این برتری توانسته تا به اندازه ای پیش رود، که امروزه می توان تفریحات آبی کیش را، با کشورهای اروپایی مقایسه کرد. از این رو بسیاری از گردشگران داخلی و حتی خارجی، تور کیش را برای لمس تجربه ای متفاوت از تفریحات آبی برمی گزینند. این جزیره دارای کلوب های تفریحی بسیاری بوده، که هرکدام نوع متفاوتی از این تفریحات را به همراه خدماتی متفاوت ارائه می نمایند. اما به جرات می توان گفت که تمامی آن ها دارای یک تفریح مشترک اند، که در میان گردشگران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و آن تفریحی نیست جز جت اسکی کیش.

همه چیز در رابطه با جت اسکی کیش

جت اسکی کیش نزد گردشگران تور کیش ورزشی محبوب و مرفح است که تجربه ای متفاوت از موج سواری را برای شما به ارمغان می آورد. تجربه ای مملو از هیجان و آدرنالین که در عین حال می تواند برایتان آرامش بخش باشد. دسترسی به این جت اسکی کیش کار سختی نیست، چرا که شما می توانید با مراجعه به یکی از کلوب های تفریحی دریایی، که تعدادشان هم در جزیره کم نیست، به راحتی جت اسکی خود را کرایه کرده و از آن لذت ببرید.

البته برای استفاده از جت اسکی کیش مواردی وجود دارد که گردشگران تور داخلی و علاقه مندان باید آن ها را دانسته و رعایت نمایند. اولین نکته آن است که برای استفاده از جت اسکی کیش، تا جایی که امکان دارد، با خود یک دست لباس مناسب ببرید. معمولا گردشگران تور کیش می دانند که وقتی برای تفریحات آبی به سواحل این جزیره سفر می کنند باید لباس اضافه به همراه داشته باشند. آقایان می توانند مایوهای شخصی خود را استفاده نمایند، به شرط آن که دارای پاچه های بلند باشد. در غیر این صورت می توانند از مایو هایی که کلوب ها در اختیارشان قرار می دهند، استفاده نمایند. این نکته لازم به ذکر است که خانوم ها هم می بایست حجاب خود را حفظ نمایند. البته برای خانوم ها بادگیرهایی در نظر گرفته شده است، تا به هنگام سوار شدن بر جت اسکی کیش بتوانند از آن استفاده نمایند، ولی این به معنای الزام استفاده از آن نبوده و به منظور جلوگیری از خیس شدن لباس های آن ها می باشد. اما با وجود استفاده از بادگیر، باز هم لباس هایشان کمی خیس خواهد شد.

نکته بعدی انتخاب کلوب دریایی است، چرا که هرکدام از کلوب ها دارای موتورها، قیمت ها و خدمات متفاوت از یکدیگر می باشند که گردشگران تور کیش بنا به روحیات خود هر یک را می توانند اجاره کنند. البته برای صرفه جویی می توانید از تخفیفات ویژه آژانس های هواپیمایی استفاده نمایید. چرا که برخی از آژانس ها بلیط های جت اسکی کیش را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت بلیط کلوب ها ارائه می نمایند.

 

جت اسکی در کیش

 

شرایط استفاده از جت اسکی های جزیره کیش

اکثر کلوب های جت اسکی کیش دارای اتاق تعویض لباس بوده که دارای کمد نگهداری لباس و حمام می باشند و گردشگران تور کیش امکان بهره برداری از آن ها را دارند. پس نگران کثیف و یا شنی شدن خود نباشید، چرا که می توانید بعد از یک سواری جانانه، از دوش های تعبیه شده استفاده نمایید.

در صورتی که به صورت گروهی به همراه خانواده و یا دوستان خود به سراغ جت اسکی کیش می روید، باید بدانید که بر طبق قوانین، نمی توانید بیشتر از یک جت اسکی را اجاره نمایید. شاید با خود بگویید که این گونه، سواری جت اسکی کیش لذتی ندارد و تمام کیف آن به گروهی بودنش است، اما اشتباه شما درست در همین جاست. چرا که در این شرایط احتمال بروز حادثه و تصادفتان با یکدیگر بیشتر می شود. کما این که به دلیل این گونه اتفاقات دلخراش که پیش آمده، کلوب ها به خانواده ها و یا گروه ها بیشتر از یک ماشین را اجاره نمی دهند.

تمامی ماشین های جت اسکی کیش، اغلب به صورت دو نفره و در موارد بسیار کمی سه نفره می باشند. البته آن دسته از علاقه مندان و گردشگران تور کیش که دارای وزن بالا بوده می بایست بر طبق قوانین کلوب ها و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی، به صورت فردی از جت اسکی استفاده نمایند.

جت اسکی در کیش

 

قوانین و هزینه استفاده از جت اسکی کیش

حداقل سن برای مراجعین جت اسکی کیش بیست سال بوده و مسئولین از سوار شدن کودکان جلوگیری می نمایند. چرا که در سرعت های بالا و یا دور زدن های سریع، امکان بروز حادثه برای آن ها بیشتر از بزرگسالان می باشد. البته نوجوانان می توانند به همراه یکی از اعضای خانواده و یا دوستان خود سوار بر موتورها شوند، به شرط آن که فرد بزرگسال هدایت جت اسکی را بر عهده بگیرد. اما در صورتی که تنها بوده، می توانند به همراه مربی های حاضر در کلوب های جت اسکی کیش، لذت تاختن بر روی موج ها را بچشند.

پس از خرید بلیط جت اسکی کیش، شما مسافران تور کیش ملزم به امضا نمودن فرم قرارداد اجاره موتورها بوده و می باست بر طبق قوانین قید شده در آن عمل نمایید. همچنین می بایست یک مدرک معتبر شناسایی همچون کارت ملی و یا مبلغ صد هزار تومان را به عنوان گرو به مسئول کلوب تحویل دهید. چرا که در صورت وارد کردن خسارت مسئول می باشید و نسبت به تعمیرات لازم باید باید اقدام کنید. البته لازم به ذکر است که خسارات ناشی از نقوص فنی شامل این موضوع نمی باشند.

همچنین شما می توانید در زیر لیستی از قوانین مربوطه به جت اسکی کیش را مشاهده کنید

1) توجه خاص به آموزش های مربی جت اسکی و انجام و رعایت کامل آموزش های داده شده.

2) جت اسکی را فقط در محدوده و سرعت های مشخص شده توسط کلوپ هدایت نمایید و از وارد شدن به محدوده دیگر کلوپ ها و شناورها جدا خودداری نمایید.

3) عدم اجرا هرگونه مانور آکروباتیک و خطرناک از جمله دور درجا زدن.(در صورت انجام ملزم به پرداخت جریمه خواهید بود)

4) رعایت فاصله 100 متری با هرگونه شناور و اسکله و مانع در جهت جلوگیری از بروز حادثه.

5) در هنگام دور شدن و یا نزدیک شدن به ساحل و همچنین دور زدن از سرعت خود بکاهید. دور زدن با سرعت زیاد باعث می گردد که سرنشین همراه، تعادل خود را از دست داده و زودتر از چرخش جت اسکی شما را به داخل آب بکشد و جت را واژگون کند.

6) در هنگام چپ و واژگون شدن جت اسکی، دست خود را از دسته فرمان جدا کرده و اجازه دهید تا جت اسکی به صورت خودکار به حالت اولیه بازگردد. سپس از قسمت پشت جت اسکی سوار شوید. در صورت رها نکردن دسته فرمان جت اسکی، باعث وارد شدن آب به داخل موتور جت اسکی می گردید.

7) در صورت مشاهده ناگهانی هرگونه شناور یا مانع، به منظور جلوگیری از تصادف کافیست ضمن برداشتن دست خود از روی گاز، فرمان جت اسکی را کاملا به یک سمت بچرخانید. هرگز اهرم گاز را با ترمز اشتباه نگیرید. در صورت انجام این اشتباه نه تنها ترمز نمی کنید، بلکه جت خود را با تمام قدرت به شناور مقابل خود کوبیده و باعث بروز حادثه بسیار ناگوار می گردید.

8) در صورت مشاهده شناوری در حرکت مقابل خود، از عبور از مقابل آن خودداری نموده و همیشه باید از قسمت پشت آن عبور نمایید.

9) در صورتی که جت اسکی یا شناوری به شما نزدیک می شود و متوجه شما نیست حتما توقف کنید.

10)  پوشیدن جلیقه نجات الزامی می باشد.

11)  به هیچ عنوان سعی نکنید از جلو یا کنار سایر جت اسکی ها یا شناورها رد شوید، از پشت سر آن ها عبور کنید یا دور بزنید.

12) در صورتی که رد هنگام جت اسکی سواری، جت دیگری را دیدید که چپ شده و سرنشینان آن داخل آب افتاده اند، به هیچ عنوان به آن ها نزدیک نشوید، چرا که نیازی به کمک رسانی از سمت شما نبوده و مسئولین و مربیان کلوپ، در حال نظارت و کنترل بوده و در صورت بروز حادثه، خودشان سریعا اقدام خواهند کرد. گردشگران تور کیش می توانند به هنگام سفر به این جزیره زیبا جت اسکی کیش را تجربه کنند و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند. 

لازم به ذکر است که هزینه جت اسکی در جزیره کیش بسته به مدت زمان انتخابی گردشگران حدود 450 الی 500 هزار تومان می باشد
امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات کلی در رابطه با جت اسکی در کیش در اختیارتان قرار داده باشد، تا به حال در کیش جت اسکی سوار شده اید؟ تجربیات هیچان انگیز خود را برای ما بازگو کنید 

  • مهسا مقدم
  • ۰
  • ۰

پاراسل کیش چیست؟

پاراسل کیش یکی از هیجان انگیزترین و ترسناک ترین تفریحات آبی جزیره بوده که در عین القای حس هیجان و ترس، احساس آرامش وصف ناشدنی را برای شما گردشگران تور کیش به ارمغان می آورد. این تفریح آبی که به عنوان یکی از محبوب ترین ورزش های آبی هم شناخته می شود همه روزه در تمامی مراکز تفریحات ساحلی، از طلوع خورشید تا غروب آن برگزار می گردد. تماشای غروب آفتاب در ارتفاعات جزیره کیش و بر روی پاراسل کیش بسیارمهیج و جذاب می باشد. پاراسل کیش را در مکان هایی مانند: ساحل سیمرغ، ساحل مرجان، اسکله تفریحی و اسکله دامون می توانید بیابید و از آن بهره ببرید. در این اماکن امکاناتی از قبیل: نجات غریق، سرویس بهداشتی، رستوران، بوفه و اقامتگاه وجود دارد که گردشگران تور کیش می توانند از آن ها بهره ببرند. در سواحل کیش، نجات غریق هایی به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به توریست ها هستند. علاوه بر مکان های نام برده شده علاقه مندان در اماکن تفریحی دیگری مانند: پارک ساحلی باراکودا، ساحل شایان، مجتمع تفریحی دلفین، سی من، اسکوبا، مجتمع تفریحی نگین خلیج فارس و ناتیلوس نیز می توانند به پاراسل کیش بپردازند. در میان مراکزی که امکان انجام دادن پاراسل کیش را فراهم کرده اند، ساحل مرجان مناسب تر است و چشم انداز بسیار خوبی را به گردشگرانی که با تور کیش به جزیره سفر کرده اند، هدیه می دهد. 

پاراسل چیست؟

در پاراسل کیش که یکی از تفریحات بی نظیر جزیره می باشد، شما گردشگران تور کیش با پوشیدن جلیقه ی نجات و بستن چندین کمربند ایمنی به یک چتر بزرگ وصل می شوید. این چتر به وسیله ی یک طناب بلند 150 متری به یک قایق تند رو وصل شده و پس از حرکت سریع قایق، آرام آرام باد به داخل چترش پیچیده شده و باعث بلند شدن آن می شود. مدت زمانی که با پاراسل کیش شما در آسمان هستید، حدود 10 دقیقه می باشد و در انتها اگر مایل باشید، ناخدا شما را به داخل آب می اندازد تا دقایقی را به آبتنی در آب های نیلگون خلیج فارس نیز بپردازید.

پس از طی مسیری کوتاه و بلند شدن کامل چتر، با در نظر گرفتن عواملی مانند: وزش باد، سرعت قایق، تعداد و وزن نفرات، ناخدای قایق پاراسل کیش به صورت تدریجی طناب متصل به چتر را شل کرده و با توجه به نوع بلیط تهیه شده توسط مسافرین آن ها را به ارتفاعات بالا می فرستد. لحظه ی بلند شدن و بالا رفت پاراسل کیش شاید ترسناک باشد اما به محض آن که در یک ارتفاع ثابت می ایستد، منظره بی نظیری از جزیره را بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس خواهید دید، که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد و تصویری زیبا و تماشایی در ذهن شما ماندگار می شود. لازم به ذکر است که بگوییم ناخدای قایق فردی کاربلد و با تجربه می باشد که کاملا بر اوضاع تسلط دارد، پس جای هیچ گونه نگرانی برای گردشگران تور کیش باقی نمی گذارد.

گشت و گذار در کیش صفای خاص خود را دارد. اما بدون شک وقتی با کمک چتر و یک قایق تندرو به دور جزیره می چرخید و بر فراز آسمان آبی از بالای کشتی های عظیم عبور می کنید، تجربه ی متفاوتی برای شما گردشگران تور کیش رقم می خورد که هرگز از خاطرتان فراموش نمی شود. علی الخصوص که در این میان ناخدا با طناب متصل به کشتی بازی کرده و شما را مدام بالا و پایین ببرد و با حرکت های مارپیچ سبب به وجد آمدن شما شود.

هزینه پاراسل در کیش

بلیط پاراسل کیش به سه دسته تقسیم بندی می شود:

1- بلیط هفتاد هزار تومانی که در آن تا ارتفاع 150 متری از زمین بالا می روید.

2- بلیط نود هزار تومانی که شما گردشگران تور داخلی ارتفاع 300 متری را در آن تجربه می کنید.

3- بلیط صد و بیست هزار تومانی که هیجان انگیزترین حالت ممکن را در آن لمس می کنید و تا ارتفاع حدود 500 متری از سطح دریا بالا می روید.

همچنین شما گردشگرانی که با تور کیش به این منطقه سفر کرده اید می توانید به صورت فردی و یا گروهی سوار بر پاراسل کیش شوید و در ارتفاعات خلیج فارس از مناظر زیر پایتان لذت ببرید، اما از حق نگذریم هیجان پاراسل چند نفره بسیار بیشتر از حالت فردی می باشد. یک نکته در رابطه با این ورزش وجود دارد و آن ممنوعیت استفاده از پاراسل در رودخانه های خروشان می باشد، علت آن هم وجود خطرات احتمالی مانند از دست دادن تعادل قایق و غرق شدگی است.

 

پاراسل در جزیره کیشچتر پاراسل کیش

چتر پاراسل در کیش در ابعاد، طرح ها و رنگ های مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید به صورت فردی، دو نفره و سه نفره از آن استفاده نمایید.

استفاده از پاراسل در کیش انتخابی شورآور برای گردشگران تور کیش می باشد که می توانند از آن لذت کافی ببرند. پاراسل کیش علاوه بر آقایان برای خانم ها نیز قابل استفاده می باشد و کودکان زیر 10 سال بهتر است به همراه والدین خود از این ورزش بهره ببرند. 
با تشکر از همراهی شما، امید است که مطالب این مقاله اطلاعات کافی در رابطه با پاراسل کیش این تفریح مهیج را در اختیارتان قرار داده باشد، آیا شما نیز تجربه تفریح با پاراسل را در سفر به کیش را داشته اید؟ تجربیات خود را با ما و سایران کاربران به اشتراک بگذارید.

پاراسل و شاتل در کیش دو تفریح محبوب و بسیار مهم در جزیره می باشند که مورد توجه توریست ها قرار دارند. شاتل و پاراسل کیش تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند، به گونه ای که در پاراسل تجربه پرواز در ارتفاعات متفاوت را در آسمان زیبای جزیره تجربه می کنید اما در شاتل سوار بر تیوپی هستید که به واسطه قایق به این سو و آن سو کشیده می شوید. هزینه این دو تفریح نیز با یکدیگر متفاوت است؛ شاتل سواری در کیش حدود 35 هزار تومان برای شما هزینه دارد در حالی که هزینه پاراسل سواری در کیش حدود 90 هزار تومان است. 

 

شاتل سواری در کیش

 

  • مهسا مقدم